Naslov (srp)

Metodička interpretacija basne u mlađim razredima osnovne škole

Autor

Čutović, Mirjana, 1972-

Doprinosi

Milinković, Miomir, 1948- (ths, code: 06342)
Smiljković, Stana, 1948- (oth)
Zorić, Dragoljub, 1949- (oth, code: 06329)

Opis (eng)

The subject of this paper are fables because they collect rich life experience from the earliest times untill today. Nearly all types of motives and possibilities of human behavior are expressed in them, as well as character traits and relationships. All this is expressed in a very concise fable quite vividly. This way of artistic design gives the students interest and provides an opportunity for in-depth analysis of the meaning of each fable. For the starting point of this paper an educational value of fables is taken, as well as its cultural, religious and social significance. For this purpose we examined the attitudes and opinions of teachers regarding fables and carried out the experiment with parallel groups, which showed that the implementation of the experimental program can affect the development of social intelligence of tudents. This paper is an attempt to highlight the importance of introducing innovative methodological approach in the Serbian language and literature, as well as the possibilities of their application to the example of fables in the lower grades in Elementary school.

Opis (srp)

Za temu ovog rada odabrana je basna iz razloga što je u basnama sakupljeno bogato životno iskustvo od najstarijih vremena do danas. U njima su veoma dobro izražene gotovo sve vrste i mogućnosti motiva ponašanja ljudi, njihovih karakternih osobina i međusobnih odnosa. Sve to izraženo je u basnama veoma sažeto a istovremeno slikovito. Takav način umetničkog oblikovanja izaziva interesovanje učenika i pruža mogućnost za dublju analizu značenja svake pojedinačne basne. Za polaznu osnovu ovog rada uzeta je vaspitna vrednost basne, kao i njen celokupni kulturni, religijski i socijalni značaj. U tom cilju ispitivani su stavovi i mišljenja nastavnika o basni, a vršen je i eksperiment sa paralelnim grupama koji je pokazao da je realizacijom eksperimentalnog programa moguće uticati na razvijanje socijalne inteligencije učenika. Ovaj rad predstavlja i pokušaj da se ukaže na značaj uvođenja metodičko inovativnih pristupa u nastavi srpskog jezika i književnosti, kao i na mogućnosti njihove primene na primeru basne u mlađim razredima osnovne škole.

Opis (srp)

Napomene uz tekst.Umnoženo za odbranu. Univerzitet u Kragujevcu, Učiteljski fakultet u Užicu, 2014, dr metodike nastave. Prilozi: listovi 256-309. Bibliografija: listovi 242-255. Zaključak ; Abstract.

Jezik

srpski

Datum

2014

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo 2.0 Austria License.

CC BY 2.0 AT

http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/at/

Identifikatori