Naslov (srp)

Evaluacija udžbenika za engleski kao strani jezik struke neposrednih korisnika u obrazovnom procesu

Autor

Kočović Pajević, Milica, 1988-

Doprinosi

Grubor, Jelena, 1977-
Danilović Jeremić, Jelena, 1980-
Radosavljević Krsmanović, Anica, 1984-
Sinadinović, Danka, 1978-
Stojanović Đorđević, Tamara, 1981-

Opis (eng)

The subject of the dissertation is the evaluation of university textbooks for English foroccupational purposes. General aims include establishing and evaluating criteria for outlininggeneral characteristics of EOP textbooks, determining the extent to which these characteristicsare present and examining the needs of textbooks users.The study was conducted at the University of Kragujevac, the sample consisted ofN=256 students attending an EOP course at their faculty and N=5 teachers from the fields ofmedical, technical and natural sciences, as well as social sciences and humanities. A controllist of criteria was developed, along with a test battery for students and teachers in order todetermine the perception of immediate users, as well as unbiased evaluation of the textbooksfrom the formed EOP textbook database. For data analysis purposes, we used a mixedmethod, hence quantitative data were analyzed by using statistical program SPSS 26, whereasqualitative data were analyzed by content analysis. The most significant results indicate thatthe developed criteria and evaluation scales are reliable, certain characteristics are present inall scientific fields (lexis and professional discourse), while others were lacking (integrationof all four language skills). As regards students’ needs that were not identified in textbooks,the students highlighted the importance of the speaking skill, as well as motivation andlearning outcomes. Differences were found between the subjective and unbiased evaluation,particularly regarding reading and speaking skills and grammar. Another interesting findingwas that attitudes towards language learning context were connected to textbook evaluation,whereas language proficiency level was not a significant factor. The study concludes that thedeveloped instruments can be used in future research; while the most significant limitation isthe challenge of developing an objective measure for evaluating the presence of textbookcharacteristics. Finally, the research has pointed out the need to include more textbooks withinspecific scientific fields, in order to investigate “universal” field-specific characteristics.

Opis (srp)

Predmet istraživanja disertacije je evaluacija univerzitetskih udžbenika zaEngleski kao jezik struke, opšti ciljevi su formiranje i evaluacija kriterijuma zautvrđivanje opštih karakteristika udžbenika za EJS, određivanje zastupljenostikarakteristika i ispitivanje potreba korisnika udžbenika.Istraživanje je sprovedeno na Univerzitetu u Kragujevcu, uzorak je činiloN=256 studenata, polaznika kursa EJS i N=5 nastavnika iz DH, PM, T i M polja.Formirane su Lista kriterijuma, kao i baterije testova za polaznike i nastavnike zautvrđivanje percepcije neposrednih korisnika, i sprovedena je nepristrasnaevaluacija predmetnih udžbenika iz jezičke građe. U istraživanju je korišćenmešoviti metod, te su kvantitativni podaci obrađeni u programu SPSS 26, akvalitativni analizom sadržaja. Najznačajniji rezultati ukazuju na to da suosmišljeni kriterijumi i korišćene skale pouzdani, da su određene karakteristike usvim poljima prisutne (leksika i stručan diskurs), dok su druge odsutne(zastupljenost sve četiri veštine). U pogledu potreba polaznika koje nisudetektovane u jezičkoj građi, polaznici su naglasili važnost konverzacije imotivacije i ishoda učenja. Utvrđene su razlike u subjektivnoj i nepristrasnojevaluaciji, pre svega kod prisutnosti veštine čitanja, konverzacije i gramatike.Zanimljivo je da rezultati pokazuju da su stavovi prema kontekstu učenja jezikapovezani sa procenom udžbenika, dok jezički nivo ne igra značajnu ulogu. Zaključak jeda formirani instrumenti mogu da se koriste u budućim istraživanjima; osnovnoograničenje je pronalaženje što objektivnije mere prisutnosti karakteristika;najzad, istraživanje je ukazalo na potrebu za uključivanjem većeg broja udžbenikaunutar konkretnog polja radi ispitivanja „univerzalnih“ karakteristika tipičnih zaodređena polja.

Opis (srp)

-

Jezik

srpski

Datum

2024

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 3.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/at/legalcode

Identifikatori