Naslov (srp)

Razvoj modela operativnog menadžmenta železničkih vučnih vozila

Autor

Vukadinović, Vojislav, 1974-

Doprinosi

Bešić, Cariša, 1959-
Maksimović, Rado, 1954-
Veljović, Alempije, 1952-
Đorđević, Dejan, 1957-
Radovanović, Vladimir, 1981-

Opis (srp)

Uvodni deo predstavlja opis, formulaciju i ciljeve istraživanja, sa navodom primenjenih metoda.Glavni deo rada odnosi se na definisanje strukture železničkog sistema, njegovih podsistema, njihovih međuzavisnosti. U sklopu toga izvršeno je definisanje podele rada po osnovnim izvršnim delatnostima (izvršnim službama), organizacije i hijerarhijskih nivoa upravljanja u železničkom sistemu. Posebno je izvršeno definisanje železničkih vučnih vozila kao složenog tehničkog sistema sa definisanjem strukture njihovog sastava, funkcije cilja i modela za utvrđivanje njihove pouzdanosti i raspoloživosti rada. U radu je izvršena analiza postojećeg stanja, funkcionisanja železnice Srbije i njenog položaja u odnosu na železnice zemalja Evropske Unije. Definisana je metodologija i pokazatelji za ocenu nivoa eksploatacione pouzdanosti, raspoloživosti rada vučnih vozila i funkcionisanja saobraćaja vozova. Definisan je model i parametri operativnog menadžmenta železničkih vučnih vozila u sklopu sistema operativnog upravljanja na železnici. U završnom delu rada data je analiza dobijenih rezultata preko vrednosti utvrđenih pokazatelja rada, pouzdanosti, raspoloživosti i ustanovljene korelacione zavisnosti. Na kraju rada istaknut je ostvareni naučni doprinos sa datim predlogom mera za poboljšanje postojećeg stanja i odgovarajući zaključci.

Opis (eng)

Introduction presents description, formulation and the objectives of the research and allegation of methods applied. Main part of dissertation refers to the the structure of the railway system, its sub-systems and their interdependencies. The division of labor by basic industry executive (executive agencies) is also defined, as well as the organization and hierarchical levels of management in the railway system. The components of rоlling stock are described as complex systems of specific structure, participation features and models used to determine their reliability and availability. The paper analyzes existing railways of Serbia, its operation and its position compared to the railways of European Union countries. Methodologies and indicators for estimation of the exploitation reliability, availability of rolling stock to operate and functioning of railway traffic are also defined. The definition of the model and parameters of operational management of rail traction vehicles, as a part of the rail operation management system is given. The final part of paper analyzes results through the values of determined performances of work and established correlation.

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 2.0 Austria License.

CC BY-NC-SA 2.0 AT

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/at/

Identifikatori